جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران

جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارت اند از جنگل‌ها، کوه‌ها، روستاها، جاده‌ها و دریاچه‌ها. مقاصد گردش مطابق با تغییرات آب‌و‌هوایی در طول سال متغیر است. پائیز استان مازندران چون گرمای تابستان را از دست می‌دهد و طبیعت پر از برگ‌های ریخته شده را به نمایش می‌گذراد، خواهان زیادی دارد.

تله کابین رامسر در جاهای دیدنی مازندران

چه مکان‌هایی جز جاهای دیدنی پاییزی استان مازندران می‌باشد؟

اگر در فصل پاییز به استان مازندران قصد سفر داشته باشید می‌توانید از جاهای دیدنی ذکر شده زیر لذت ببرید:

  • دریاچه جنگلی چورت

این دریاچه کوچک در میان انبوهی از جنگل قرار دارد.این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور آن را پوشش گیاهی پوشانده‌ است. دریاچه چورت در روستای چورت واقع شده است و از جا‌های دیدنی ساری بشمار می‌رود.

  • جنگل لفور

جنگل لفور علاوه بر پوشش گیاهی شامل چشمه‌ها و آبشار‌ها هم می‌شود. این جنگل در روستای لفور در شهرستان سوادکوه قرار دارد که از شمال به جنگل‌های شیرگاه، از شرق به جنگل های زیرآب و جورام و از غرب به منطقه بابلکنار منتهی می‌شود.

جاهای دیدنی جنگل لفور شامل هفت‌ابشارتیرکن، آبشار اسکلیم، پارک جنگلی آذر رود، آبشار گز، پلنگ دره و آبشار ترز می‌شود.

  • مرداب رنگی هسل

مرداب هسل یا تالاب کنیچال جز جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران است.عمق این مرداب نیم‌سانتی متر بوده که در فصل‌های مختلف سال به رنگ‌های صورتی، سبز و قرمز در می‌آید. مرداب هسل در جنوب روستاهای طلاجو و سینوا و در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس در عمق جنگل معروف مشل موزی قرار دارد.

  • جنگل پلنگ دره

جنگل پلنگ دره در شهرستان شیرگاه استان مازندران واقع شده است. این جنگل طبیعتی بکر و دست نخورده دارد که چند چشمه و آبشار، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

  • جنگل‌های راش

ارتفاع درختان جنگل راش به ۴۰ متر می‌رسد.چوب راش را که در جنگل‌های ایران می‌توان فراوان یافت در مواردی مانند ساختمان‌سازی، ساخت خانه‌های روستایی و… استفاده می‌شود. در جنگل راش واقع در بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستای سنگده ، درختان راش را می‌توان در آن‌جا دید.

  • دریاچه شورمست

از جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران می‌توان به دریاچه شورمست اشاره کرد.دریاچه شورمست در شهرستان سوادکوه استان مازندران است. جاذبه‌های اطراف شورمست شامل جنگل ارفع ده، غار اسپهبد خورشید، پل و تنگه ورسک، قایق سواری در دریاچه و اسب سواری می‌شود.

  • روستای لاویج

زیباترین ییلاق‌های استان مازندران را می توان به روستای لاویج نسبت داد. زیرا در کنار جنگل های انبوه و طبیعت بکری که دارد، آبگرم آن هرسال گردشگران زیادی را جذب می‌کند.روستای لاویج در شهرستان نور و در منطقه چمستان واقع شده است.

  • دریاچه خزر

یکی از مهم ترین مقصدی که جز جاهای دیدنی استان مازندران بشمار می‌رود دریاچه خزر است. دریاچه خزر یا دریای کاسپین از جنوب به ایران محدود می‌شود و در قسمت شمالی ایران قرار دارد.عمق دریاچه خزر در بعضی نقاط به ۱۰۲۵ متر هم می‌رسد.

  • روستای ناندل

روستای ناندل از توابع شهر آمل در استان مازندران است.این روستا در جاده هراز قرار دارد و ارتفاع آن با سطح دریا ۲۳۰۰ متراست.انواع گیاهان دارویی در روستای ناندل یافت می‌شود و هوای روستای ناندل سرد و کوهستانی است.

  • تله‌کابین رامسر

یکی از جاهای دیدنی پاییزی استان مازندران تله‌کابین رامسر است که علاوه بر تله‌کابین شامل مکان اقامتی، مراکز خرید و شهربازی هم می‌شود.

  • ساحل متل قو

متل قو در شهرستان عباس آباد استان مازندران و در حاشیه دریای خزر واقع شده است.در سفر به متل قو می‌توانید از امکانات تفریحی آن هم بهره ببرید که شامل والیبال ساحلی، شاتل دریایی، جت اسکی روی آب، هاورکرافت و…می‌شود. در فصل پائیز آب‌و‌هوای متل قو سرد می‌شود اما باز هم جذابیت خود را حفظ می‌کند.

  • تالاب سرخرود

یکی از جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران تالاب سرخرود است. در فصل پاییز تنوع پرندگان را می‌توان در آنجا دید. تالاب سرخرود در مرکز شهر سرخ رود شهرستان محمودآباد واقع شده است.

جاهای دیدنی مازندران در پاییز

بهشتی بنام مازندران

جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران را در تمامی شهرهای استان می‌توان پیدا کرد. جاذبه‌های طبیعی شامل کوه‌ها، جنگل‌ها، آبشارها، دریاچه‌ها و چشمه‌ها می‌شود که شامل جنگل لفور، دریاچه چورت،دریاچه خزر، مرداب رنگی هسل و…است.

سوالات متداول

چند مورد از جاهای گردشگری پاییزی استان مازندران را نام ببرید؟
دریاچه چورت، دریاچه خزر، ساحل متل قو، جنگل‌های راش، تله کابین رامسر، ساحل متل قو، جنگل پلنگ دره، مرداب رنگی هسل و…
مرداب رنگی هسل در کجا قرار دارد؟
مرداب هسل در جنوب روستاهای طلاجو و سینوا و در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس در عمق جنگل معروف مشل موزی قرار دارد.
ارتفاع درختان جنگل‌های راش به چند متر می‌رسد و در کجا قرار دارد؟
ارتفاع درختان در جنگل‌های راش به ۴۰ متر می‌رسد و در بخش دودانگه ساری قرار دارد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها